my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, 21 December 2011

~ kursus kahwin ~

salam....alahai lama nya x buka blog nie....rindu sgt2...em nie nk story psl g kursus khwin..kursus start 19 & 20 dis 2011..best dpt g ngn kwn ms sek dulu maidzatul azrah...mujur la ada member..x segan ckit g kursus..harap kan nk g ngn my love...em lmbat lg la..em nie nk crita pasal sebuah kisah yg kelakar yg di ceritakan oleh ustaz ms g kursus khwin...kisahnya bermula apabila ada seorang ustazah nie nk cari bakal suaminya seorang ustaz..jadi dia pun bgtau la kt bapa dia utk carikan seorang ustaz...so nk di jadikan cerita maka si bapa nie pun jumpa la seorang ustaz yg br blik dr mesir...maka,kahwin la ustazah & ustaz tue dgn meriah skali....dan bermula la malam pertama...ustazah bertanya pd ustaz satu soalan - ustaz,bole x kalau ada sesuatu d letakkan di atas al-quran,,maka jawab si suami x bole d letakkan ape2 di atas al-quran..sbb berdosa..jawab ustazah tue plk,sy nie sudah hafaz al-quran 30 juzud...maka ustaz tue pun bgtau melepas la dia mlm tue...pd mlm keesokan harinya,ustaz tue bertanya balik pd isterinya,bole x kalau al-quran di letak atas al-quran...maka ustazah tue jawab bole...ustaz tue pun bgtau la yg dia nie pun hafaz al-quran 30 juzud jgk...soooo...ape jadi slps tue..faham2 jer la ya....hehehehehe...mmg kelakar sgt cerita nie.....

Tuesday, 6 September 2011

~ SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ~

....Salam semua...firstly nk ucap selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin...ari raya tahun nie cukup meriah dgn kehadiran abe jacky n family..first time abe beraya d cni mmg best giler...hehehe..thn nie x buat biskut raya tp buat krepek jer...hehe..antaranya krepek bawang,maruku,popia gulung susu n sarang tebuan..semua buat dlm ms sehari..penat mmg la...tp best la jgk..ari raya pertama mama buat roti jala..pastu kak jenny wt mr nasi lemak...sedap..nasi lemak siam..em pastu g raya umah mak sdara (che ros)..bnyk sgt mkanan kat umah dia antaranya satay,mee kari,roti jala,...bla..bla...em pastu..ari raya pertama la jgk my love datang..buat kali pertama abe jacky jumpa dia dh bg green light..yahoo!!!! best sgt2 dh dpt restu dr family..tggu nk on jer..tp lmbt lg kut..bnyk yg belum settle terutama dr segi kewangan..kan?..so criter hari raya ke2 plk..kak ida dtg umah with her hubby (adhan)..ok la..family dh bole trima semuanya n dia dtg dgn org baru...sape lg kalau bkn ank sdara sy (mohd alim al-hafiz)..cntik kan nama dia..sama dgn tuan dia..hensem..sblh ptg ak g raya umah my love..hehehe..best dpt jumpa bakal mertua..sipu2 malu la jgk..tp bwk skali amalin & aqilah..br x segan ckit..apapun raya tahun nie cukup bermakna buat sy...ok...daaaaaaa..

Saturday, 30 July 2011

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL~MUBARAK

Alhamdulillah....syukur pada allah s.w.t dengan nikmat darinya dpt lagi aku merasa sambutan bulan ramadhan pd tahun 2011..tidak dpt digambarkan bagaimana ramadhan kali ini kerana buat pertama kali dlm seumur hidup aku akan ku sambut dengan pemergiaan ku ke tanah suci haram mekah...insyaallah 2/8 aku akn bertolak ke sana tepat jam 3 ptg dr KLIA terus ke JEDDAH bersama ibunda tersayang dn juga nenek tercinta....doakan kami selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air pada 16/8/2011....akhir sekali sambut salam syg dr aisyah dan selamat menjalani ibadah berpuasa di bulan yg penuh keberkatan ini...semoga ramadhan kali ini membawa 1001 keberkatan..amin...

Tuesday, 19 July 2011

salam.....

emm...slmat pagi...hehe...skrg dh ada blog sendiri...yahooo!!!! ....em tp x pndai pun nk wat bg nmpk lawa2...apa pun yg nie pun dh cukup ok bg sy..nanti kita update la plk..kan...utk permulaan xde ape yg nk di story kan kat cni..cuma skrg nie terlalu cbuk dgn urusan bisnes my mum...td pergi kt chaing-ho festival kat dgn bazar tok guru...xde ape yg best pun...dh la beli mknan kat ctu mahal2..pastu x sedap plk..em frust giler..tp xpe la..sbb sblm tue dah pekana nasi ulam budu kat salor...hehehe...em ok la..mata pun dh ngntuk...g00d night & sweetdream...daaa..~